Finstroo en The List Media: van lokaal kantoor naar sterk merk dat klaar is voor duurzame groei

Marketing Blueprint

Conversiegerichte website

Consistente branding

Financieel totaaladvies voor particulieren en ondernemers

Finstroo combineert het brede aanbod van Fintro (BNP Paribas) met de flexibiliteit van een onafhankelijke makelaar. Klanten vinden er advies voor kredieten, verzekeringen en beleggingen onder één dak. Dankzij korte lijnen, lokale verankering en een all‑in service is Finstroo uitgegroeid tot een vertrouwde partner in de regio Brugge, zowel voor particulieren als kmo’s. De focus ligt op helder advies, snelle antwoorden en oplossingen op maat, zodat grote financiële beslissingen met vertrouwen genomen worden.

Wat Finstroo zegt over The List Media

“Onze ervaring met deze marketingpartner is bijzonder positief. Dankzij hun persoonlijke begeleiding voelen we ons altijd goed ondersteund. Ze denken strategisch mee en begrijpen onze specifieke wensen, wat resulteert in oplossingen die perfect op maat zijn gemaakt. De impact van hun werk is duidelijk voelbaar. Een echte aanwinst voor onze organisatie!”

— Justin Stroo, vennoot bij Finstroo

Citaat van Justin Stroo over de samenwerking met The List Media
Analyse­rapport met merk‑SWOT en groeikansen voor Finstroo

Een solide fundament voor een herkenbaar, modern financieel kantoor

We begonnen met een volledige marketingaudit: merkidentiteit, website, social media, doelgroepen en concurrenten werden doorgelicht. De conclusie? Naam, uitstraling en digitale kanalen sloten niet meer aan bij de kwaliteit van de dienstverlening. Het groeiplan dat hieruit volgde, diende als routekaart voor rebranding, website en structurele communicatie.

Rebranding en nieuwe merkidentiteit

De oude naam maakte plaats voor ‘Finstroo’, een combinatie van de familienaam van de oprichter en een knipoog naar Fintro & de financiële wereld. We creëerden een modern logo, frisse maar zachte kleuren en een toegankelijke tone of voice. De nieuwe stijl werd uitgerold in mailhandtekeningen, offertemappen, visitekaartjes, social visuals, sponsor‑templates en stickers – zodat elke uiting dezelfde professionele uitstraling heeft.

Conversiegerichte website

We bouwden een mobiel­vriendelijke website met drie heldere pijlers: bank, verzekeringen en vermogensbeheer. Simulatietools, klantenzone en CTA’s leiden bezoekers snel naar de juiste oplossing. Een tijdlijn toont de geschiedenis van het familiebedrijf en een team­pagina versterkt het persoonlijke karakter. We staan op heden nog steeds in voor het onderhoud van de site zodoende Finstroo steeds een up-to-date aanpak heeft online.

Brandingtools & visuele templates

Om intern én extern efficiënt te communiceren ontwikkelden we kant‑en‑klare templates: social‑visuals, sponsor­banners en printmateriaal. Dankzij deze toolbox kan Finstroo consistent en snel content creëren zonder telkens op ons te wachten. Ze volgen dit intern ook grondig op en hebben nu een consistent online verhaal dat strookt met een future-proof aanpak.

Van naam en huisstijl tot conversies: zo versterkten we het totale merkverhaal

Complete rebranding enthousiast onthaald door team en klanten

Nieuwe naam & huisstijl verhogen herkenbaarheid op elk kanaal

Website presenteert aanbod duidelijker en converteert beter

Efficiënte communicatie via templates en brandingtools

Ik zoek meer klanten

Ik zoek de juiste medewerkers

Vragen?
Neem contact op

Door op “ verzenden ” te klikken, ga ik akkoord met het privacybeleid waardoor ik toesta dat mijn gegevens gebruikt worden om mijn aanvraag bij The List Media te kunnen behandelen.

Je bent succesvol ingeschreven op onze nieuwsbrief!
Oops! Iets ging verkeerd...